Menu

Elektrické motory Bühler

Kartáčové DC motory s permanentním magnetem jsou napájené stejnosměrným proudem. Aktivní část motoru je vinutí rotoru a vnitřní magnety. Komutace se provádí systémem kartáčů Bezkartáčové motory (BLDC nebo EC) jsou napájené stejnosměrným proudem z přídavného kontroléru. Aktivní část motoru jsou magnety rotoru a vinutí statoru. Komutace se provádí Hallovými sondami. Převodové motory jsou kartáčové motory osazené převodovkou planetovou, nebo úhlovou. Jsou i čelní převodovky, kdy hřídel není souosá s motorem nebo pro malé motory je kompaktní provedení, kdy jsou převodovka a motor umístěny vedle sebe v pouzdře. Řada bMotion nabízí sestavy z DC motoru, planetové/šnekové převodovky i enkodéru a brzdy ze sortimentu jednotlivých komponentů. Většina DC, EC a převodových motorů je ve skladovém programu, takže je k dispozici v krátkém časovém termínu.

DC motory

Mezi hlavní části kartáčového DC motoru patří kovový plášť, hřídel, ložiskové štíty a kuličkové ložisko. Aktivní část motoru tvoří vinutí rotoru a vnitřní magnety. Komutace je prováděna systémem kartáčů

DC motory
Kartáčové DC motory s permanentním magnetem jsou motory přímo napájené stejnosměrným proudem.
DC motory bMotion
Některé DC motory bMotion je možno kombinovat s volitelnými částmi, mezi které kromě motoru patří převodovky, enkodéry a brzdy.
DC motory0
DC motory1
DC motory2

EC motory

Bezkartáčové EC motory jsou motory napájené stejnosměrným proudem z přídavného kontroléru. Mezi hlavní části bezkartáčového DC motoru patří kovový plášť, hřídel, ložiskové štíty a kuličkové ložisko. Aktivní část motoru tvoří magnety rotoru a měděné vinutí statoru. Komutace je prováděna pomocí Hallových sond. Motor se montuje stranou s výstupní hřídelí pomocí výstupní příruby s otvory na šrouby. Při výběru vhodného modelu motoru věnujte prosím pozornost dostatečnému krouticímu momentu.

EC motory0

Převodové motory

Převodové motory jsou DC motory již osazené převodovkou. Tato převodovka může být buď planetová, úhlová, čelní, je i kompaktní provedení, kdy jsou převodovka a motor umístěny vedle sebe v pouzdře.

Kompaktní
Kompaktní převodové motory z řady Flat osazené 4 až 9 stupňovou převodovkou umístěnou ve stejném pouzdře s motorem.
Planetové
Kartáčové motory osazené vhodnou planetovou převodovkou. Tato převodovka je stejného průměru jako samotný motor.
Čelní
Kartáčové motory osazené čelní 2, 3, 4 nebo 5 stupňovou převodovkou. Výstupní hřídel převodovky není v ose s motorem.
Šnekové
Kartáčové motory osazené šnekovou převodovkou. Tato převodovka může být s plastovým nebo kovovým provedením převodů.
Převodové motory0
Převodové motory1
Převodové motory2
Převodové motory3

Sestavy bMotion

Sestavy bMotion jsou kombinacemi DC motorů ze sekce „DC motory bMotion“ a planetové (PLG52M, PLG62M) nebo šnekové převodovky (WG31P, WG31M). Podle potřeb uživatele mohou být doplněny enkodérem i brzdou ze sekcí Enkodéry a Brzdy. Při výběru vhodného modelu motoru věnujte prosím pozornost dostatečnému krouticímu momentu, který se mění v závislosti na použité převodovce a převodovém stupni.

Sestavy bMotion0

Planetové převodovky

Od společnosti Bühler Motor nabízíme planetové převodovky, které je možno zkompletovat s DC nebo EC motory. Tyto převodovky jsou nabízeny ve 2 velikostech o průměrech 52 a 62mm. Planetové převodovky mohou být v 1, 2 nebo 3-stupňovém provedení v závislosti na požadovaném převodovém poměru. Převody jsou vyrobeny z kovových součástí, tak je zajištěn dobrý přenos krouticího momentu a vysoká trvanlivost převodovky.

Planetové převodovky0

Šnekové převodovky

Od společnosti Bühler Motor nabízíme šnekové převodovky, které je možno zkompletovat s DC nebo EC motory. Tyto převodovky jsou nabízeny ve 2 provedeních – s plastovými (označení P) nebo kovovými (označení M) převody. Plastové převody mají sice menší přenesený krouticí moment a vyrábějí se jenom v omezeném rozsahu převodových poměrů, jsou však vhodnější do aplikací, kde je požadována nižší hlučnost a jsou i cenově výhodnější (například ve zdravotnických zařízeních apod.). Kovové provedení má větší krouticí moment a nabízí větší výběr převodových poměrů.

Šnekové převodovky0

Enkodéry

Aby bylo možné regulovat motory, je možno je vybavit inkrementálním enkodérem. Ten se nasazuje na zadní hřídel motoru, kterou jsou vybaveny všechny DC a EC motory a všechny převodové motory s výjimkou kompaktních. Enkodéry mohou být buď optické, nebo magnetické. Výrobce nabízí na poptávku i absolutní enkodéry.

Enkodéry0

Brzdy

Motory Bühler mohou být vybaveny elektromagnetickými brzdami, které zajistí zabrzdění motoru v klidové poloze. Tyto elektromagnetické brzdy jsou s pružinou, odbrzdění se provádí přivedením ovládacího napětí. V případě výpadku napájení brzda motor automaticky zastaví. Elektromagnetické brzdy mohou být vybaveny ruční páčkou pro uvolnění brzdy v případě, že se zařízením je třeba pohybovat při vypnutém motoru.

      Brzdy0

      Řídicí jednotky

      Řídicí jednotka je elektronika sloužící k řízení stejnosměrných kartáčových i bezkartáčových motorů z externích zařízení (například z PLC) pomocí binárních a analogových signálů. Řídicí jednotky podporují rozhraní CANopen. Řídicí jednotka je externí a montuje se do rozvaděče. Tyto řídicí jednotky jsou vyráběny společností miControl a jsou kompatibilní s bezkartáčovými EC motory od firmy Bühler Motor.

      Řídicí jednotky0